Tune no Blog

Ez a blog az én kicsike kis álomvilágomról és a valóvilágról szól - amiket látok, tapasztalatok, hülyeségek, aktuális dolgok, ANIMÉK, mangák, Japán, történetek, meg úgy igazából minden, aminek csak egy kicsit is köze van hozzám. Lépj be hát a világomba, ha nem rettensz vissza a sok önmarcangolástól, esetleges őrültségektől, fangirl üzemmódtól!

 

 

Bemutatkozás

Kívánság lista

Zoo

Meg, ami még készül...

 

Lassan-lassan folyik az oldal átalakítása... Mikorra leszek vajon kész? (A válaszom: talán soha. xD Ha így haladok...)

 

olvasó böngészi az oldalt.

Oldalak

:-)

Utsó kommentek

  • Tadeshi: Hú, volt mit bepótolnom A Csapon, de megtörtént. (És tudok még valamit, ami miatt nem ártana találkozni: az i... (2010.10.31. 11:55) ...Is this the end?
  • E1d2o: Ha ezek a plakátok ilyen mélyebb érzelmeket kelt(het)nek, mint ahogy írod / a linkelt képeken látszik, akkor ... (2010.09.25. 12:26) Darabka - ARC kiállítás és gondolatok
  • Tune-chan: Azok is. Élünk sajna a gyanúperrel, hogy utcacicák - de nem olyan régóta. :x Vagy hát nem tudom... Hát... ha ... (2010.09.24. 18:18) Darabka - Napelemes-dallam
  • Tune-chan: @mickie: Nekiállok hallgatgatni a darab számait, és akkor mjad... írok. Csak le kéne őket szedni. (Szabó P-ve... (2010.09.22. 15:10) Darabka - Az új kezdet?
  • Tune-chan: @Tadeshi: Persze, nagy poénok voltak. "Nem ezeket a droidokat keresed." =D De az a fizikás mondat... az beteg... (2010.09.01. 18:10) Nemzeti gyásznap

Cííííímkék

De tényleg az utolsó léghajlító

Tune-chan 2010.08.15. 13:15

A pénteki moziról, meg mindenről, ami most bele fog férni a bejegyzésbe.

Nos, a mozi maga nagy csalódás volt. De kezdjük az elején.
Kishivel találkoztunk, majd elnéztünk a Szent Lacira. Majdnem csábításba estem a papírboltban, de végül megálltam, hogy ne költsek magamra 110 Ft-ot tollra. xD Vagy 195-öt egy másik tollra. (de valamelyik, érzem, haza fog jönni velem legközelebb... >><<) De az egy eurós boltban végleg elcsábultam, a gonosz belső hang győzött, és 290Ft-ért hazajött egy zseléstollkészlet, ami valljuk be, igen olcsó, főleg, hogy 10 tollat tartalmaz a készlet és kipróbáltam: fognak. Szóval jó vásárt csináltam, és úgy tűnik, fogok is - nagyon jó kis dolgok voltak ott, olcsóért, megérte benézni. (Földgömb...!)
Utána felugrottunk hozzá, amíg leraktuk a vásárolt csomipapírt, majd mentünk az Arénába, átvenni a jegyet. (persze, én beégtem, de segnd) Üldögéltünk ott Pestiestet és Exitet lapozgatva, beszélgetve. Kényelmesek azok a bőrre hajazó fotel-kanapéizék. x3

Na jó, nem kerülgetem tovább a témát: lássuk az elemzést.

Film címe: Avatar: The Last Airbender 3D (Avatar - Az utolsó léghajlító)
Rendezte: M. Night Shyamalan
Főszereplők: Noah Ringer - Aang, Nicola Peltz - Katara, Jackson Rathbone - Sokka, Dev Patel - Zuko, Aasif Mandvi - Zhao, Shaun Toub - Iroh, Cliff Curtis - Ozai (+Jessica Jade Andres - Suki. Bakker, én vagyok a hülye, vagy ő tényleg benne se volt?! Mert szerintem nem volt. Vagy annyira jelentéktelenül...)
Stúdió: Paramount Pictures
amerikai kalandfilm/fantasy 2010.

A történet ismert, a rajzfilm alapján. Van a négy nép, a levegő, a víz, a föld és a tűz népe, akik között van néhány ember, aki képes irányítani a népe elemét, és az nagy tiszeteletnek örvend. Ők lennének a hajlítók. (Már a fordítással is bajaim vannak. Idomárok, bakker, nem hajlítók! Hajlítani a kanalat kell, meg a fémet. Oké, idomítani meg az állatot - és az elemeket!) De van egy hiperhajlító, az avatár, aki mind a négy elemet uralja. Neki kell békét tartani a világban, mert csak ő képes kommunikálni a szellemvilágban. De az utolsó avatár, aki egy Aang nevű fiú, ő eltűnt, közel 100 évre. Közben a tűz népe leigázgatta a többi népet, kiírtotta az összes levegő nomádot, mert tudták, ott lesz az új avatár. Aan elszökött, és repülő bölényével egy vihar maitt lefagyasztódott egy nagy jéggolyóbisba. Eltelik száz év, a Déli-sarkon Sokka és Katara mászkál, kajalesen. Testvérek, Katara pedig a déli víztörzs utolsó vízidomárja. Bocsánat, hajlítója. Megtalálják a fiút, de ez nagy fénnyel jár, és a tűz népének kitagadott hercege is érzékeli ezt, aki csak úgy térhet vissza a száműzetésből, ha hazaviszi az avatárt. El is indul Aanggal, de kissrác végül emgszökik, kiderül, hogy ő az Avatár, meg az is, hogy még csak a levegő elemet tudja irányítani, hátgyerünk, északra az északi-sarkra, vízidomító-mestert találni...

Na innentől mehet a totális lehúzás, spoilert tartalmazhat. Sőt, fog is tartalmazni.
Szóval, az egy dolog, hogy Shyamalan rendezett pár jó filmet (én egyiket se láttam, de ha azt mondják rá, hogy jó, akkor biztos). De hogy nem látta az eredeti rajzfilmet, ezt biztosra veszem. Én próbáltam eltekinteni tőle. De a belsőhang csak nem hagyott békén. "Ez nem is így történt!" - ismételgette mindig. Na és a karakterek...! Ennél nem passzolóbbat nem találtak volna? Mert az egy dolog, hogy rasszistára élezték ki a dolgot - a tűz népe az arab emirátus, kábé, a föld népe a keleti bagázs, a levegő nomádjai meg így a félvér névvel tudom címkézni: európai és keleti ember határán, épphogycsak. A víz két törzse bezzeg mind európai ember, persze, mert ők a jók, mi? Höh... Oké, ezt elfogadom. Ezt lenyelem keresztben. DE HOGY A KARAKTEREK MÉG CSAK NEM IS HASONLÍTANAK ÖNMAGUKRA, VISELKEDÉS ALAPJÁN SEM. Mindenkit szidhatnék. És meg is teszem, haladjunk sorban.
Katara. Megszólalt, és én ki akartam rohanni a teremből. Jó, ez a magyar szinkron mellényúlása volt, de mondjuk nem hiszem, hogy eredeti hangon jobbat produkál az a csaj. irritáló volt, és olyan szinten pocsék a színészi játéka, ami még Bella szintjét is alulmúlja, pedig aztán szerintem Kristent nehéz felül, vagyis inkább alulmúlni ilyen szinten. Manapság a rossz színésznők a divat? Mert ennél még ÉN is jobban játszottam volna el Katarát. Jó, a rajzfilmben is irritáló volt icipicit a karakter, de itt nagyon. Végig ugyanazt a fejet vágta, és az idomítómozdulatok... Annyira szétesős volt, hogy velem nehezen hitette el, hogy ő mozgatja a vizet.
Sokka. Színésze ijedtarcú barátunk volt, Tvájlájt körökből, nevezett Jasper. És tudjátok mit? Közel ő volt a legjobb karakter az egész történetben. Jó-jó, nem volt karakterhű, átcsinálták hiperbátyóvá, olyan tényleg, igazi, védelmező báty lett belőle. Nem volt meg a kis bugyuta bája, amit úgy imádtam, nem voltak meg a bénázásai (max, mikor Appa lecsapta a farkával xD), a foyltonos kaja utáni vágyakozása - ő komoly fiatalember volt. Ami határozottan bejött, de Sokka NEM ILYEN.
Aang. Nos... nem volt meg benne az a játékosság, mint eredeti megfelelőjén. Nem tetszett.
Zuko. Na itt a rémálmom... Kezdjük azzal, hogy az igazi Prince Zuko helyes, sebhelyes, és gyönyörű arany szemei vannak. És az első könyvben leborotvált feje, lófarokkal. Ezzel szemben kaptunk egy arabféle Zukót, aki nem helyes, egy apró karcolás látszik az arcán, ha nagyon közelit mutatnak róla, aki a második-harmadik könyvbéli hajjal rendelkezik. A sebhely az ő keresztje, ami megkülönbözteti őt a többiektől, ami fontos. Ehhez képest csináltak belőle egy kisebb macskakarmolásnyi izét. WTF?! Illetve, nem volt meg a rá jellemző akaratos f*szság, már bocsánat, hogy így fejezem ki magamat, ami őt jellemzi elsőre.
Iroh. A nagy halálom... Csalódott voltam. Amint megláttam az a... "Nem, ez nem lehet ő, nem lehet ő, bazmeg ez ő!" - gondolatsor volt, azt hittem lekarmolom magamat. Nincs semmi bajom a színészével. De tényleg. De Iroh alacsonyabb, teltebb, keved bácsika, aki mindig türelmes, kicsit buggyantnak tűnik, és teamániás. ezzel szemben az egész történetben egyszer volt teázós megszólalása, az is csak ímmel-ámmal nem meggyőzően. Ő a második-harmadik kedvenc karakterem a sorozatban (Sokkával versenyez folyton a második helyért) és ez a karakter totális megerőszakolása volt. Zukóról nem is beszélve. Vagy az egész történetről... Meg nem értettem, a tűz idomárok tudnak tüzet csiholni, nem kell nekik hozzá tűz, hogy legyen. Jó ha van, nem azt mondom, de a filmben megcsinálták, hogy Iroh a hűdemenő, csak mert tűz nélkül csinál tüzet. Yeah. Az tény, hogy Iroh a legerősebb tűzidomár, aki szerepel, (Azula egy idegesítő kurva, őt nem számítjuk. xD) de ennyire nem menő. Vagy legalább is nem mutatja, hogy ilyen menő.
Zhao. Nna, ő még... egész jó volt. De túl sokat ugrált a térben. Egyszer a tűz királyságában volt, aztán máris a ugrott a világ másik oldalára... ami azért valljuk be vicces.
Ozai. Még ő is a helyén volt. Mondjuk. De túl sokat szerepelt. Így vesztett a félelmetességéből, ami a sorozatban volt, hogy alig-alig mutaítták, akkor is nagyjából úgy, hogy az arca ne nagyon látszódjon. Ezzel szemben itt...
Aki még fájt a Gyatso volt. Enyhén feka szerzetes. He?! Gyatso az hosszú fehér szakállal rendelkező öregember, aki hősiesen harcolt, mikor a déli levegőtemplomot leigázta a tűz népe. ezzel szemben a filmben a többi csont között halomban van megtalálva az ő csontja. Na szép.
Ezzel szemben, aki viszont hű volt karakterileg az Yue volt. Ő egy az egyben megfelelt elvárásaimnak. Miért nem tudott mindenki más is...? Mert hogy a karakterek sem látták a sorozatot, biztosra veszem. Túl nagy elvárást raktam hollywood elé? Hogy értő kezekbe jusson a történet, és a karakterek nagyobb körültekintéssel legyenek kiválasztva? ennyire magasak lettek volna az elvárásaim...?
A történet... Ott bukott csak, ahol tudott. Ha nem ismertem volna az alapsztorit, nem értettem volna a sok ide-oda ugrálást. És mindent összevetve nem kötött le. Unalmas volt. Telenyomták akcióval, de ez se volt elég. Én nem csak az akcióra szomjazom. Benne volt a szokásos nyáladzó csók is, ugye, Sokka-Yue. Nem hatott meg, míg a rajzfilmben majdnem elsírtam magamat annál a résznél. Nem egyszer szisszentem hangosan, és sokszor kellett visszartani szánakozó röhögésemet is. Mert egy az egyben szar volt. Két jelenet volt, amire azt mondom, megfelelt. Mikor Zuko mögött próbált maradni Aang - az igen, az az a jelenet volt, amit az egésztől vártam, megvolt az Avatar Hangulat. A másik a déli levegőtemplomnál volt, mikor Momo megjelent, és Sokka le mérgező mittoménmien majmozta. Ott Sokka önmaga volt, legalább.
Ami biztos, hogy az effektek ott voltak. Az idomítást jól ábrázolták, az tetszett. Appa is ott volt, meg Momos se volt rossz, bár Momora ki voltam bukva, túl majomszerű volt. De minden más... Zhaoval Zuko végzett, nem négy vagány vízidomár, akik közül az egyik csak úgy félrehajol a tűzgolyótól (az röhejes volt. xD). Ja és Katara találta meg a jégolyóbist, amiben Aang volt, nem Sokka. És Suki? Hol volt Suki? A castban megtaláltam, de a történetben hol a francba volt?! Ja, amúgy remélem, hogy a földidomár kissrác (akit kapásból lánynak néztem, míg meg nem szólalt) nem Haru volt. Ajánlott neki nem Haurnak lenni, mert bármilyen aranyos is, megkeresem és meglincselem. Vagy nem is őt! A rendezőt, inkább. Szóval, ha lesz is második rész (amit kétlek, mert szerintem az egész film egy hatalmas nagy FAIL), az már csak letöltve. Többet pénzt nem adok ki a megnézésére, mert a sorozat megerőszakolása. És csak azért fogom megnézni, mert mégiscsak annak a fergeteges történetnek a nagyon pocsék átirata.

Nna, jól érzem magamat, most hogy szétkritizáltam. Na jó, ez sem igaz, apu reggel rányomta a napomra a bélyeget. Pontosabban a hangulatomra... Éppen kitámolyogtam ébredésem után, mikor elkezdett panaszkodni, hogy ő nem látja a kinyomtatott dvd-borítón a vonalat, ami mentén vágni kell. Mondtam, megcsinálom. Kérdezte, mikor? Mondtam, majd. Erre kiakadt, hogy persze, neki nem ugrok egyből, bezzeg ha a barátnőm hívna... Na bazmeg. Öt perce voltam ébren, csoda, hogy kommunikálni tudtam. Ha kedden indulunk, és csak vasárnap hazafele megyünk a papához, hogy leadjuk a dvd-t, minek megcsinálni kora reggel? (kilenc után... xD) Ja, miért nem csináltam meg tegnap este, mikor megszerkesztettem, kinyomtattam? Mert azt hittem rohadtul RÁÉR. Minek ennyire sietni? Már msot átkozom magamat, hogy elvállaltam, hogy velük megyek. Most nem bírom már ki őket, mi lesz velem, mikor össze leszünk zárva?!

Ja a szombat amúgy totál semmittevéssel telt. Kezdve, hogy fél délkor rontott be apám, hogy miért alszok még. Azt nem értem, miért nem lehet kellemesebben felkelteni az ember lányát? Csak azért, hogy utána szar kedve legyen, mert a ballábas ébredés ilyen hatással van?!
Olvastam Hetaliát, és beleszerelmesedtem a történetbe. Nem, igazából Austria-kunba, de ez más kérdés. Ámerika a második helyen, és Lithuania a harmadik. xD Na és Nihon meg China! El is határoztam, hogy megszerzem majd a mangát, és meglesem az animét, mert veszett beteg. Bár, kicsit irritál Ita személyisége, de segond. xD Úúú, milyen képet találtam! SpainxAustria. x3 Igen, ez jó talapzat a yaoihoz. xD Anno ígértem Tadeshinek egy AmerikaxEngland yaoit, na majd lehet hogy sor kerül rá... És asszem megvan mit fogok rajzolgatni mostanában, ha véletlen arra adom a fejem. xD Hetalia, Axis Powers!

Jaj, és múltkor elindultam a lejtőn. Azt hiszem újabb énekes-zenész a kedvenceim listáján. Ráadásul ez nem más, mint Alexander Rybak. >.<" De... de... Annyira jó a hangja! És ahogy hegedül! Meg a számainak az a kis bája...!

Odavagyok ezért a norvég srácért, de tényleg. Asszem délután lesz az, hogy leszedem az összes számát, hogy velem lehessen a mobilomon a nyaralás alatt. xD

Na jó, most ennyit. Kezd rohadtul elegem lenni már most a napból, pedig még csak egy óra. Rescue Tune, please...!

Címkék: film elemzés manga tune hetalia alexander rybak avarar aangs legend

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tune.blog.hu/api/trackback/id/tr442223096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tadeshi 2010.08.16. 13:40:00

Hú, eléggé lehúztad... xD De igazság szerint, be kell valljam, hogy igazad van. (Jó, én nem vagyok valami durva kritikus, sőt, szinte nem is lehet kritizálásnak nevezni, amikor elmondom egy filmről a véleményemet, de attól még egyetértek. xD)
Nem láttam ugyan az eredetit, de ezek után meg KELL néznem. (Csak hogy meggyőződjek róla magam is, hogy bazki, tényleg ennyivel jobb a rajzfilm, mint a film?!)
Bár, nem lep meg. Valahogy mostanában a filmek olyan... Hm... Túlságosan rámennek a látványvilágra - még anno a Múmia hárommal is ez volt a bajom... - és nem törődnek azzal, hogy a sztori olyan lapos, mint egy lepényhal, amin pluszban átment egy úthenger is. Khm, viszont a háromdés látvány, az ott volt. xD
Csak azt sajnálom, hogy - állításodra alapozva - nem nagyon foglalkoztak az eredeti sztorival... Vagy ha igen, max. annyira, hogy összehasonlítsák a leendő színésszel - vagy még az se. xD
Mondjuk, rajzfilmfeldolgozás, és egy rajzfilmnél lényegesen több lehetőség kínálkozik - nem kell a színészeket betanítani a mozdulatokra, nem kell külön technikuscsapat a spec-effektekrehez, amik viszont az élőszereplős verzióban sok időt vesznek igénybe. (Nem mintha a rajfilmkészítés olyan hú de könnyű lenne, de na. Ott csak rajzolni kell a szereplőket, és nem kell őket etetni/itatni/felkészíteni/gyakoroltatni, csak lerajzolva, meg a szinkronszínészekkel. xD)
Nekem is Yue volt a kedvencem - tán csak azért, mert az egyetlen rész, amit láttam a rajfilmből, az asszem pont az volt, mielőtt Yue feláldozta volna magát... Viszont Yuenek tényleg jó színészt választottak, és nagyon szép csajt. xD (Fekete hajjal nekem annyira nem jött be, de ez egyéni szocprobléma.)

Ejnye... Úgy fest, mostanában mindenkinek meggyűlik a baja az őseivel... =S Szegénykém... Kitartás! (Engem is szoktak így kelteni, hú, de még mennyiszer... xD) ÉS a szülőknek néha követhetetlen észjárásuk van. (Javasolnám a szülőcserét, de az a helyzet, hogy az enyémek se különbek... xD)

Oosutoria-sanba?! Nem mondod komolyan?! XD Pont van egy nagyon kedvenc ficem Fanfiction.net-en, Austria X Prussia felállásban. x3 (Meg van egy Amerika X England is, ugyanattól a szerzőtől. xD) Majd írj rám MSN-en, hogy küldjem a linket.
Hmmm, alig várom. xD (És... És CP-znél is velem? *.* *kutyakölyöktekintet* Bár, nem tom, honnét kerítenék angol katonai egyenruhát, de... Meg lehet oldani, természetesen - kell szerezni egy varrógépet, sürgősen. xD)

Ööö... Hú, ez már így is elég hosszú lett. xD Na, akkor asszem megyek is. Chuu~!

Tune-chan 2010.08.23. 12:48:46

@Tadeshi: Szerintem hollywoodban már csak a látvánnyal törődnek, és gyártják a tucatsztorikat, amik mind olyan kiszámíthatóak, hogy unalom leülni eléjük - ezért, hogy ne unatkozzon az ember telenyomják akcióval és látványelemmel, hátha az ember vevő az ilyesmire, és elbűvöli őt, mint molylepkét a lámpafény, és akkor talán nem foglalkozik azzal, hogy ez nem jó így, sőt -példánkban a molypillét hol érdekli, hogy a halál várhat rá, ha nekimegy, s megsül?! A baj az, hogy én nem vagyok molylepke, és én a fénysugarat távolról szemlélem, és kielemzem, mielptt közelebb mennék. Szóval nem bűvölt el, szép volt, szép volt, de szar is. xD

Majd lehet rád írok, de feciek terén... hát nem tudom. Majd ha igénylem a törődést, akkor, esetleg. xD Bocsi, a cp-t passzolom: nem hasonlítok egy karakterre se, és ezt semmiféle tuning nem tudja elősegíteni. Amúgy is én a cp-seket fotózni szeretem, ha igényesek.
süti beállítások módosítása